„Keby som mal vo vrecku posledný dolár, minul by som ho na reklamu.“   Henry Ford


Ako ušetriť pri tlači I myAD

V tomto príspevku vám poradíme, ako ušetriť pri využívaní tlačiarenských služieb pri bežnej tlači do A3 formátu. Dozviete sa ako dosiahnuť množstevné zľavy, informácie o farebnosti, digitálnej a ofsetovej tlači, gramáži papiera, viazaní, formáte, a samozrejme aj o vernostných podmienkach v našej firme. Jednoducho všetko, čo by ste mali vedieť, ak vám záleží na kvalitnej tlači za férové finančné náklady.

 

Množstevné zľavy

Objednávajte vo veľkom – zozbierajte viac zákaziek a pošlite ich naraz na vytvorenie cenovej ponuky, ak sa neponáhľate, tak aj v prípade viacerých produktov a grafík sa vám každý rozumný tlačiar bude snažiť vyjsť v ústrety a ponúknuť férové ceny. Zároveň ušetríte aj za dopravu.

Pri vizitkách s rovnakým pozadím naša spoločnosť myAD, zratáva všetky mená ako jednu grafiku a tým pádom pri 10 osobách a 100 vizitkách na osobu, dostanete množstevnú zľavu ako pri 1000 ks vizitiek. Nájdite si preto férového tlačiara.

 

Farebnosť

Stále (najmä) pri digitálnej tlači je dôležité zvážiť, či potrebujete farebnú tlač alebo nie. Treba si uvedomiť, že čo i len jedno písmeno na strane, ak bude farebné, tak celá strana je de fakto farebná – zbytok čiernej sa totiž vyskladáva z farebných tonerov. Avšak tlačiarne dokážu rozoznať miešaný text a tam, kde je čisto čierna strana sa použije iba čierny toner, na základe čoho je celková cena oveľa priaznivejšia. U nás v myAD, rátame čiernu stranu ako čiernu a farebnú ako farebnú aj pri zmiešaných textoch. Nájdite si preto férového tlačiara.

 

Digitálna alebo ofsetová tlač

Toto rozhodnutie by za vás mal urobiť kalkulant/obchodník z printovej spoločnosti. Platí, čím väčšie množstvo, napr. od 500-1000 kusov jednej grafiky, tým je výhodnejšia ofsetová tlač a naopak pri menších množstvách digitálna tlač. Treba rátať s tým, že pri dotlači pár desiatok kusov,  napríklad letákov, ktoré ste predtým tlačili na ofsetovom stroji už tlačiarne nevedia udržať jednotkovú cenu - tá bude či v prípade dotlače digitálom alebo ofsetom rádovo vyššia.

 

Gramáže papiera

Správnym výberom gramáže papiera môžete dosiahnuť nie len priamu ale aj nepriamu finančnú úsporu. Priamu - priamo za cenu papiera a nepriamo, napríklad pri následnom spracovaní, recyklačných poplatkoch, prípadne doprave (za váhu a objem). V drvivej väčšine prípadov na všetky klasické tlačoviny ako letáky, plagáty, brožúry, katalógy, hlavičkové papiere a podobne, stačia gramáže od 80 g po 150 g max 170 g (napr. obálky). Výnimky sú samozrejme vizitky, PF ka, tlač na kreatívny papier rôznych svadobných, či promočných oznámení a podobne.

 

Viazanie

Ako všetko, aj následné spracovanie voľných listov je na dobré premyslenie, ak nejaký tlačový dokument potrebujete len občas a zväčša leží v skrini, Vtedy použite plastovú krúžkovú väzbu (tá je často vo výbave vašej kancelárie), rovnako tak interný dokument, ktorý sa používa často, stačí zviazať kovovou krúžkovou väzbou - ktorá je navyše lepšie použiteľná ako napr. lepená, alebo použite pákový šanón. Pri tenkých brožúrach a katalógov do cca 24-28 strán vrátane obálky, je elegantným riešením spinková V1 väzba.

 

Formát - výsledný rozmer

Jeden z najčastejších problémov pri digitálnej tlači. Zvážte výstupný formát. Digitálne stroje totiž nevedia tlačiť od okraja po okraj a prax je taká, že sa tlačí na väčší formát, následne sa osekáva na požadovaný normovaný rozmer ako A5, A4, A3 a podobne. V zásade máte dve možnosti ako v tomto prípade ušetriť.

  • vytlačíte si dokument, ktorý bude mať takz. technický biely okraj. Tento okraj je cca 4 mm z každej strany. Obsah sa vytlačí celý, len bude trošku zmenšení, to nastaví tlačiar jediným klikom.
  • tlačíte rovnako ako v bode, len na záver požiadate o osek bieleho okraju - toto je trocha nebezpečná metóda kvôli potrebe sekať do grafiky a aj prípadný problém s viazaním do plastovej alebo krúžkovej väzby.

V obidvoch prípadoch však urýchlite vašu zákazku.

 

Vernosť

Aj v myAD platí, že stály zákazník má výhody za vernosť: nie len priamo finančné, ale aj technické - ako rýchlosť spracovania, vyššia kvalita - keďže poznáme minimálne opakujúce sa výrobky a služby, darčeky a v prípade potreby (lebo aj majster tesár niekedy utne) - zrýchlený reklamačný proces a back office podporu.

Ak sa vám članok páčil, môžete ho zdieľať na sociálnych sieťach