„Keby som mal vo vrecku posledný dolár, minul by som ho na reklamu.“   Henry Ford


Billboard, bigboard či citylight? Aké sú rozdiely v rozmeroch

Aj v ére digitálu má vonkajšia reklama nezastupiteľné miesto. Dokáže osloviť vysoké percento potenciálnych zákazníkov, je prakticky neprehliadnuteľná, a tak aj vysoko efektívna. Najčastejšie sa môžete stretnúť s billboardmi, bigboardmi a citylightmi. Aké sú ic špecifiká a kedy sa pre ktorý formát rozhodnúť?

Billboard

Billboardy pozná každý z nás asi najlepšie. Nachádzajú sa pri cestách  v blízkosti výjazdov z diaľnice alebo v obchodných štvrtiach. Patria medzi cenovo najdostupnejšie formáty outdoorovej reklamy.

  • Rozmer billboardu –  5,1 x 2,4 m.
  • Cena reklamy na billboardemesačný prenájom billboardu stojí približne 80 až 120 eur. Do konečnej ceny vstupuje tiež poplatok za tlač papierového plagátu a množstvo plôch, na ktoré chcete svoju reklamu umiestniť.

 

 

Umiestnenie billboardu

Pri umiestňovaní billboardu zohľadnite dopravné modely a svoju cieľovú skupinu. Billboardy najlepšie fungujú, keď majú ľudia čas si ich pozrieť, napríklad pri semaforoch alebo pri značkách. Umiestnite svoj billboard tak, aby mali vodiči a cestujúci voľný výhľad a dostatok času na absorbovanie vášho posolstva. Vždy však dbajte na to, aby billboard nijak neohrozoval bezpečnosť premávky

Dizajn billboardu

Použite jednoduchý, ale presvedčivý vizuál – pútavú fotografiu, grafiku alebo logo. V prípade textu zvoľte stručnú správu veľkým, ľahko čitateľným písmom. Dbajte na to, aby vynikli najdôležitejšie informácie.

Zvážte použitie QR kódu, ktorý ľudí navedie na vašu webovú stránku alebo sociálne siete, kde sa dozvedia viac podrobností. 

Pre koho je billboard vhodný?

Billboard je ideálny pre dlhodobé, niekoľkomesačné kampane, ale aj mesačné kampane. 

Môžu ho využiť napríklad: 

  • reštaurácie a obchodné reťazce,
  • predajcovia automobilov, autoservisy,
  • hotely, wellness centrá a ďalšie ubytovacie zariadenia,
  • a mnohé ďalšie veľké firmy a značky.

Bigboard

Bigboardy sa od billboardu líšia nielen veľkosťou, ale aj možnosťou osvetlenia,a tým pádom i cenou. Sú obľúbené aj vďaka jednoduchej výmene plagátu na ploche.

  • Rozmer bigboardu 9,6 x 3,6 m.
  • Cena bigboardu  mesačný prenájom vás vyjde približne 600 900 €

Umiestnenie bigboardu

Bigboardy sa zvyčajne umiestňujú pozdĺž hlavných diaľnic, rýchlostných ciest a rušných mestských ulíc, kde môžu denne upútať pozornosť tisícov vodičov a cestujúcich. 

Dizajn bigboardu

Pri navrhovaní bigboardu je kľúčová jednoduchosť. Zamerajte sa na jedno zapamätateľné posolstvo alebo obrázok. Použite veľký text, minimálne množstvo slov a vizuálne výrazný ústredný bod. Pozornosť pomôžu upútať aj kontrastné farby, ktoré vyniknú na pozadí oblohy alebo krajiny.

Pre koho je bigboard vhodný?

Reklama na bigboarde je podobne ako billboard vhodná pre široké spektrum služieb. 

Napríklad:

  • veľké maloobchodné reťazce, obchodné domy a špecializované predajne,
  • banky, poisťovne,
  • telekomunikácie a technológie,
  • reštaurácie, bary, kluby, kiná,
  • developerské spoločnosti a realitné kancelárie,
  • univerzity, vysoké školy a špecializované vzdelávacie centrá.

Citylighty

Citylighty sú veľkoformátové svetelné boxy, vitríny, umiestnené v rušných, obývaných oblastiach miest a obcí. 

  • Rozmer citylightuvitríny majú rozmer 1,18 x 1,75 m. 
  • Cena citylightu prenajímajú sa za 150 250 € / mesiac. 

Umiestnenie citylightu

Citylighty sú špeciálne navrhnuté pre mestské oblasti a dopĺňajú energiu mesta. Ich elegantný, moderný dizajn a podsvietenie im pomáhajú hladko zapadnúť do mestskej krajiny a zároveň vyniknúť. 

Dizajn citylightu

Do reklamy na citylighte môžete umiestniť viac obsahu než do billboardu či bigboardu.  Nebojte sa použiť väčšie množstvo textu a detailnejšie informácie. 

Pre koho je tento citylight vhodný?

Tento formát je vhodný pre realizáciu dlhodobých aj krátkodobých kampaní.

Napríklad:

  • maloobchodné reťazce,
  • predajcovia občerstvenia, 
  • organizátori festivalov a koncertov i divadelných predstavení,
  • posilňovne

Všeobecné tipy a rady pre outdoorovú reklamu

  • Chytľavé titulky – slogan alebo informácia musia byť krátke a výstižné, približne 5 až 7 slov. Položte otázku alebo vyslovte odvážne tvrdenie, aby ste vzbudili záujem. 
  • Vizuálne prvky –  voľte jednoduché, ale pútavé obrázky so živými farbami. Predstavte svoj produkt alebo službu v atraktívnom prostredí. Zábery ľudí zblízka, ktorí používajú váš produkt alebo službu s úsmevom na tvári pomáhajú budovať emocionálne spojenie.
  • Komunikujte výhody – vysvetlite, ako môžete vyriešiť problém alebo zlepšiť ich život. 
Ak sa vám članok páčil, môžete ho zdieľať na sociálnych sieťach