„Keby som mal vo vrecku posledný dolár, minul by som ho na reklamu.“   Henry Ford


Nápady na originálne reklamné polepy, ktoré vaši zákazníci budú milovať

Hovorí sa, že aj zlá reklama je reklama. Našťastie, zviditeľniť sa dá aj pozitívnym a originálnym spôsobom. Namiesto tradičných prístupov k reklame skúste netradičné a zaujímavé prevedenie polepov. Nech už ide o vašu prevádzku, auto, prezentačné priestory, podlahy, interiér, detskú stenu, zasadačku, okná alebo výklady, existuje nekonečné množstvo možností, ako prispôsobiť vašu reklamu tak, aby zaujala vašu cieľovú skupinu.

Prečo je dôležitý pekný a originálny polep?

Rôzne druhy polepov na rôzne „nosiče“ ako okná, výklady, steny, autá a iné, predstavujú dlhotrvajúcu a v konečnom dôsledku veľmi lacnú reklamu. Je to reklama, ktorá pracuje 24 hodín denne, 7 dni v týždni a za každého počasia. Denne okolo nej prejdú desiatky až stovky potencionálnych zákazníkov. Váš obchodík, hotel či kancelária sa pravdepodobne objavujú aj na súkromných fotkách z výletov, pracovných ciest alebo iných udalostí.

 

Polepy a nálepky navyše plnia nielen prezentačnú úlohu, ale môžu aj priamo ovplyvniť predaj vašich produktov. Pomáhajú vytvárať príjemnú atmosféru a podporujú váš firemný imidž a obraz značky. Správna grafika polepu sa dá prirovnať k módnym šatám, ktoré si vyberáte na večierok, do kina, divadla či na rande.

Zaujmú každého

Originálne a netradičné riešenia, kombinované so štandardnými grafickým zákonitosťami, oslovia každého. Buďte odvážni, vaši potencionálni zákazníci to určite ocenia. Nezabudnite však doplniť aj ostatné predajno-prezentačné a informačné posolstvá, aby vaša reklama bola kompletná a účinná.

Aké otázky si treba položiť pred realizáciou?

Pri výbere materiálu na samolepky, ktoré budú slúžiť ako nosič reklamy, je dôležité zvážiť niekoľko faktorov. Každý z týchto faktorov ovplyvňuje správny výber materiálu, spôsob tlače a prípadnú dodatočnú ochranu. Predtým, než sa obrátite na reklamnú agentúru alebo kreatívne štúdio, je dôležité si pripraviť odpovede na niekoľko kľúčových otázok.

 

  1. Účel inštalácie: Ide o veselú samolepku do detskej izby alebo luxusnú samolepiacu tapetu do kancelárie? Robíte polep na výklad alebo sklenenú zástenu? Pri každej možnosti treba zvážiť, akú úlohu má váš polep plniť. Má vytvoriť dobrú atmosféru, úsmev na tvári alebo má odprezentovať firemný produkt, či budovať povedomie o vašej značke?
  2. Miesto inštalácie: Budú samolepky umiestnené v exteriéri alebo interiéri? Na skle, stene alebo nepriehľadnom povrchu? Má sa umiestniť na mieste s vysokou expozíciou slnečného svitu alebo do svetelného boxu? Tieto faktory ovplyvňujú výber vhodného materiálu a ochranných opatrení.
  3. Trvácnosť a odnímateľnosť: Aká je požadovaná doba využitia inštalácie? Na výber sú samolepky, ktoré vám pri bežných poveternostných podmienkach vydržia aj 10 rokov, ale aj polepy na adhezívnej/statickej fólie bez lepu, ktoré si môžete vymeniť kedykoľvek a opakovane nainštalovať.
  4. Rozpočet: Máte stanovený rozpočet a potrebujete obrandovať celý obchod? V tom prípade máte vyhraté. Návrhy grafiky, materiál, potlač a inštalácia nemusia byť vždy drahá záležitosť. Dobrá kreatívna reklamná agentúra si vie poradiť aj so zadaním „veľa muziky za málo peňazí“.

Ako to funguje?

Keď už máte odpovede na predchádzajúce otázky, nasleduje výber a oslovenie správnej reklamnej agentúry, ideálne s vlastnou kreatívou a výrobou. Ušetríte tak čas, nervy aj peniaze. Odporúčame svoje požiadavky čo najdetailnejšie opísať, prípadne absolvovať osobné stretnutie. 

 

Treba si uvedomiť, že najdlhším úsekom v realizácii originálnych, ale aj bežných polepov je samotná prípravná a kreatívna časť zadania. Teda návrh a príprava vizualizácie, príprava reálnych dát, ich odsúhlasovanie a úpravy, príprava tlačových podkladov, zameranie a podobne. Samotná výroba a čiastočne aj inštalácia sú potom pomerne rýchle záležitosti.

Nápady

A teda aké nápady môžete použiť? Medzi obľúbené a zaujímavé nápady patria rôzne postavičky v životnej veľkosti, prípadne využitie (alebo vytvorenie) firemného maskota. Tieto postavičky môžu slúžiť na rozprávanie vášho firemného príbehu alebo priamo na prezentáciu a predaj vašich produktov.

 

V interiérovom dizajne prevláda nápaditý alebo tematický celopolep. Pomocou polepu nábytku, stien, zástien a jednotlivých častí vybavenia môžete vytvoriť v priestore správnu atmosféru a pozitívne ovplyvniť napríklad aj výkon zamestnancov.

 

Odporúčam pridať fotografie konkrétnych realizácii (vlastných alebo z internetu).

 

Na záver vám môžeme už len popriať radosť s výsledku a v prípade, že ste firma, aj mnoho spokojných a vracajúcich sa zákazníkov.

Ak sa vám članok páčil, môžete ho zdieľať na sociálnych sieťach